تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

زهرا رحیمی کیست؟ | سوابق ورزشی جوان‌ترین تکواندوکار ایران و برنده مدال نقره پارالمپیک

این روزها و پس از پایان‌گرفتن مسابقات المپیک شاهد برگزاری رقابت‌های پارالمپیک هستیم. کاروان پارالمپیک ایران هم چند روز پیش با حضور در این رقابت‌ها حضور خود را در این مسابقات قطعی کرد تا امروز شاهد نخستین مدال در این مسابقات ازسوی زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار و نماینده ایران باشیم.

زهرا رحیمی

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: این روز‌ها و پس از پایان‌گرفتن مسابقات المپیک شاهد برگزاری رقابت‌های پاراالمپیک هستیم. کاروان پاراالمپیک ایران هم چند روز پیش با حضور در این رقابت‌ها حضور خود را در این مسابقات قطعی کرد تا امروز شاهد نخستین مدال در این مسابقات ازسوی زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار و نماینده ایران باشیم.

او بامداد امروز به ترتیب حریفانی را از چین، برزیل و گرجستان را مغلوب کرد و به فینال رسید، اما در این دیدار برابر حریف مغولستانی خود توفیقی نداشت و با نتیجه ۵ بر ۲ باخت تا مدال نقره این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

زهرا رحیمی، نماینده وزن ۵۲ کیلوگرم ایران در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، با سن ۱۵ سال، جوان‌ترین عضو کاروان ایران به شمار می‌رود.

زهرا رحیمی کیست؟

زهرا رحیمی ۱۵ سال سن دارد و در رشته پاراتکواندو نماینده ایران در پارالمپیک است.

او با علاقه و پشتکار تاکنون توانسته پله‌های موفقیت و پیشرفت در تکواندو را یکی پس از دیگری بپیماید و امروز به یکی از شانس‌های بزرگ مدال‌آوری در پارالمپیک برای ایران بدل شود.

زهرا رحیمی کیست؟

مدال طلای قهرمانی آسیا

زهرا رحیمی که جوان‌ترین عضو کاروان پاراالمپیک ایران است تاکنون در مسابقات بین‌المللی هم شرکت کرده و دارای مدال طلای قهرمانی آسیاست.

حواشی مبینا نعمت‌زاده

دختر مدال‌آور ایرانی پس از حواشی درخواست سهمیه رشته پزشکی مبینا نعمت‌زاده، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفته بود: انتظار ندارم در رشته‌هایی مانند پزشکی به من سهمیه بدهند.

زهرا رحیمی کیست؟

نخستین مدال پارالمپیک ایران را زهرا رحیمی ۱۵ ساله گرفت

زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار ایران با ۱۵ سال و ۸ ماه سن، جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران است که اکنون با کسب مدال نقره نخستین مدال‌آور کاروان ایران هم شد.

زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار زن کاروان پارالمپیک ایران توانست با کسب مدال نقره نخستین حضور ایران روی سکوی پاریس ۲۰۲۴ را رقم بزند.

رحیمی امروز به ترتیب حریفانی را از چین، برزیل و گرجستان را مغلوب کرد و به فینال رسید، اما در این دیدار برابر حریف مغولستانی خود توفیقی نداشت و با نتیجه ۵ بر ۲ باخت.


بیشتر بخوانید: سعید اسماعیلی برنده مدال طلای المپیک کیست؟


بدین ترتیب نخستین مدال کاروان ۶۵ نفره ایران در پارالمپیک پاریس را زهرا رحیمی به نام خود ثبت کرد.

زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار ایران با ۱۵ سال و ۸ ماه سن، جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران است. رحیمی بدون شک پدیده پاراتکواندوی ایران به حساب می‌آید. با اینکه عمر حضورش در تیم ملی به یک سال نرسیده، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته دو طلای آسیا را کسب کند و به عنوان فنی‌ترین تکواندوکار قاره کهن انتخاب شود.

زهرا رحیمی کیست؟
رحیمی پیش از اعزام به پاریس در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اطمینان از کسب طلا گفته بود: «از نظر فنی و روحی به درصدی از آمادگی رسیده‌ام که اطمینان دارم در پارالمپیک پاریس مدال طلا می‌گیرم. از این نتیجه اطمینان دارم، چون تمام تلاشمم را داشته‌ام و بدون وقفه فقط تمرین کرده‌ام».

او روز پنج‌شنبه با کسب مدال نقره وعده از ظهور یک پاراتکواندوکار نابغه را داد که سال‌ها شانس حضور در میادین المپیک و جهانی را دارد.

جالب است بدانید جکی چان ورزش‌کار مشهور  مدال زهرا رحیمی را به او تقدیم کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پارالمپیک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
0
1
آفرین .پرچم بالا??
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
0
1
با سلام، زهرا رحیمی فرزند ایران بچه آذربایجانشرقی ساکن شهر مرند زاده روستای گله بان می باشد. یاشاسین ایران بانوسی.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
0
1
موفق سربلند باشی و همیشه در اوج بدرخشی ☝❤
نظرات شما
پیشخوان